İlçemizde Harezmi Eğitim Modeli Uygulamaları
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Harezmî Eğitim Modeli Kadıköy İlçesinde; 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında 6 okulda 29 öğretmen ve 106 öğrencimiz ile uygulanmaktadır.
Kadıköy de İlk kez 2017 -2018 eğitim öğretim yılında 1 okulda uygulanmaya başlayan Harezmi Projesi çalışmaları ilçemizde Şube Müdürümüz Ömer KALDIRIM ve İlçe Proje Koordinatörü Filiz İSMAİLOĞLU tarafından yürütülmektedir.
Bu kapsamda;
Mehmet Sait Aydoslu Ortaokulu - "Okulumuzu Daha Konforlu Hale Getirmek"
İstanbul Anadolu Lisesi - "Bilinçsiz ve Aşırı Tüketimi Engellemek"
Kadıköy Anadolu Lisesi - "Mental Sağlığa Yönelik Çözümler Üretmek"
Kadıköy Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi - "Doğal Afetlerde Teknolojiden Yararlanmak"
Kadıköy Alev Alatlı Bilim Sanat Merkezi - "Hayvanların Kötü Yaşsm Koşullarının İyileştirilmesi"
50.Yıl Cumhuriyet Feridun Tümer Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi ise "Pandemi Süresince Azalan Sosyalleşmenin Arttırılması" konu başlıklarını belirleyerek bu alanlarda Harezmi Eğitim Modelini uygulayarak çalışmalarını yürüttüler.
KADIKÖY İLÇESİ HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ UYGULAMA OKULLARI |
||
SIRA |
OKUL ADI |
OKUL TÜRÜ |
1 |
50.Yıl Cumhuriyet Feridun Tümer Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi |
Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi |
2 |
İstanbul Anadolu Lisesi |
Anadolu Lisesi |
3 |
Kadıköy Anadolu Lisesi |
Anadolu Lisesi |
4 |
Kadıköy Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi |
Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi |
5 |
Mehmet Sait Aydoslu Ortaokulu |
Ortaokul |
6 |
Alev Alatlı Bilim ve Sanat Merkezi |
Bilim ve Sanat Merkezi |
HAREZMİ EĞİTİM MODELİ NEDİR?
Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.